سود سهام عدالت برای همه افراد در حال توزیع است/ سود سهام مشمول مالیات، بیمه و سایر موارد نیست

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت برای همه در حال توزیع است و این سود مشمول مالیات،‌ بیمه و نظایر آن نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان اظهار داشت: روز گذشته پول مربوط به سود سهام مشمولان را سازمان خصوصی‌سازی به حساب بانکها و موسسات مورد تائید بانک مرکزی ریخته و توزیع آن میان بانک‌ها در حال انجام است.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه میزان دارایی افراد مشمول یکسان نیست، تصریح کرد: ارزش سهام اولیه برای همه ۵۳۲ هزار تومان بوده، اما اگر در سال‌های گذشته سود دریافت کرده باشند، از این مبلغ کسر می‌شود زیرا در سال‌های قبل ۴۰ هزار تومان سود واریز شده است که اکنون ارزش سهام آنها ۴۹۲ هزار تومان می‌شود، بنابراین رقم سود واریزی سهام برای مشمولان متفاوت است.
سبحانی با بیان اینکه دو دهک مشمولان یعنی مددجویان امداد و سازمان بهزیستی که همراه افرادی که سقف سهام عدالت خود را تا یک میلیون تومان پر کرده‌اند، سود کامل دریافت خواهند کرد، گفت: سود کامل ۱۵۰ هزار تومان است که در مرحله اول ۵۰ هزار تومان واریز و پس از دریافت سود از شرکت‌های مشمول سهام عدالت طی دو مرحله دیگر سود آنها واریز می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی مشمولان اعلام می‌کنند از سود آنها «بیمه »و «سود» و چیزی تحت عنوان «معطلی» کسر شده است، گفت: احتمال دارد بانک چنین تصمیمی گرفته که خلاف است، زیرا سود سهام عدالت مشمول مالیات، کارمزد، بیمه و سایر عناوین نمی‌شود.