سازمان خصوصی سازی : فردا مرحله نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می شود

رئیس کل سازمان خصوصی سازی  از واریز مرحله نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان در روز سه شنبه(فردا) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛
پوری حسینی با اشاره به خبر منتشر شده به نقل از رئیس جمهور در خصوص پرداخت سود سهام عدالت گفت: ۴۹ شرکت به عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر در سبد سهام عدالت قرار دارند که بخشی از سهام این شرکتها به مشمولان این طرح اختصاص پیدا کرده است و در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون نفر به عنوان مشمولان ثبت نام شده قطعی سهامدار سهام عدالت در کشور شناخته شده اند و سهامدار می باشند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که از میان این ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، حدود ۲ میلیون نفر متوفی هستند افزود: بر اساس قانون پس از پایان مهلت ۱۰ سال تسویه اقساط سهام عدالت، سود سهام سال مالی ۹۵ این شرکتها باید در سال ۹۶ میان مشمولان توزیع شود.
وی با اشاره به این که امروز ریاست محترم جمهوری موافقت خود را با آغاز انتقال سود سهام عدالت میان مشمولین اعلام داشت اضافه کرد: بر این اساس مشمولانی که میزان سهام سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است(شامل مشمولان مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز افرادی که از محل آورده نقدی خود اقدام به تسویه مانده بدهی اقساط سهام خود نموده اند) بابت عملکرد سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که البته این سود به مرور و طی دو یا سه مرحله به حساب آنها واریز خواهد شد.
پوری حسینی افزود: افرادی هم که سهام عدالت آنها کمتر از یک میلیون تومان ارزش دارد، به نسبت ارزش سهام خود سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه با بیان این که در مجموع سود تقسیمی سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر ۴۲۰۰ ملیارد تومان است اذعان داشت: از این مقدار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه این شرکتها اختصاص یافته است و در مجموع باید ۳۸۰۰ میلیارد تومان سود تقسیمی سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر میان مشمولان سهام عدالت تقسیم شود.
وی همچنین با بیان این که تا به امروز حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود تقسیمی مجامع از شرکتهای سرمایه‌پذیر دریافت شده است اظهار داشت: این میزان سود یک سوم مجموع سود تقسیمی این مجامع است، بنابراین در این مرحله از تقسیم سود سهام عدالت که از فردا(سه شنبه) بعد از ظهر به حساب مشمولان واریز خواهد شد، در مجموع یک سوم سودی که هر مشمول باید تا پایان سال دریافت کند به حساب آنها واریز می شود.
پوری حسینی با بیان این که پس از موافقت رئیس جمهور با پرداخت سود سهام عدالت، هماهنگی های لازم با بانکهای عامل برای پرداخت سود سهام عدالت صورت گرفته است گفت: بر این اساس اگر مشمولان پرسش یا ابهامی در مورد سود پرداختی سهام عدالت دارند می توانند با تلفن مرکز پاسخگویی سهام عدالت به شماره ۸۳۳۳۸-۰۲۱ تماس بگیریند و یا با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنند.
گفتنی است، جزئیات بیشتر در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت میان مشمولان فردا(سه شنبه) در نشست خبری رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اصحاب رسانه تشریح خواهد شد.