آزاد سازی سهام ، آخرین مرحله ساماندهی سهام عدالت در راه است

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله پایانی که آزادسازی سهام عدالت است و در صورت تصویب لایحه ارسالی دولت به مجلس توسط نمایندگان، آزادسازی این سهام در قالب صندوق های قابل معامله انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی با اشاره به این که یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید ساماندهی سهام عدالت بوده است گفت: ایده اولیه این طرح در اواخر دولت هشتم مطرح شد و پس از آن در دولت نهم تبدیل به طرح توزیع سهام عدالت و اجرایی شد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر اساس این طرح تا کنون بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول این سهام شده و سهام عدالت به طور قطعی به آنها تعلق گرفته است.
وی گفت: بر این اساس تمامی اقدامات لازم برای ساماندهی سهام عدالت انجام شده و مرحله پایانی که آزادسازی این سهام است که در صورت تصویب لایحه ارسالی دولت به مجلس توسط نمایندگان، آزادسازی این سهام در قالب صندوق های قابل معامله انجام خواهد شد.
پوری حسینی همچنین در خصوص واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: سهام این شرکت بر اساس دارایی ها و کارشناسی دقیق و شفاف قیمتگذاری و واگذار شده است.
وی با بیان این که عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری این شرکت قابل توجه و تقدیر است اظهار داشت: سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حالی به تازگی واگذار شده است که در چهار نوبت گذشته که مزایده این شرکت برگزار شد خریداران اقبالی به خرید این سهام از خود نشان ندادند.