استخدام در دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران سال 1395

 ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص) ، هوایی ، دریایی و      سازمان های تابعه خود از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی ، دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان از بین داوطلبان درحال تحصیل و فارغ‌التحصیلان  رشته‌های ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی ومعارف اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص) ، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

رشته علوم انسانی و علوم معارف                 از ۱ دی تا ۹ دی

رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک                 از ۲۵ آبان تا ۹ دی

ویرایش اطلاعات                                        از ۱۰ دی تا ۱۳ دی

کارت ورود به جلسه آزمون                            از ۱۲ بهمن  تا ۱۴ بهمن

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

الف – شرایط عمومی :  
۱.متدین به دین مبین اسلام .
۲.تابعیت جمهوری اسلامی ایران ( ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه)
۳.ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
۴.اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
۵.فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور ، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران.
۶.نداشتن عضویت ، یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه ها و سازمان های سیاسی.
۷.دارا بودن حداقل سن ۱۷ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود ( فرزندان شاهد ، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی به حد اکثر سن آنها ۵ سال اضافه می گردد و از شرط معدل معاف می باشند).
۸.حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می باشد.
۹.عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش.
۱۰.دارا بودن سلامت جسم و روان ( برابر معاینات استخدام).
تبصره : حداقل قد برای عموم داوطلبان ۱۶۵ سانتیمتر و دید چشم برای رشته خلبانی ۱۰/۱۰ می باشد.

ب – شرایط اختصاصی :
۱.سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
۲.داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک ۱۴ و برای رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی ۱۶ و همچنین حداقل معدل کتبی ۱۱ برای تمامی رشته ها و برای داوطلبان در حال تحصیل معدل سال سوم متوسطه ملاک بوده و در زمان ثبت نام نهایی ارایه مدرک قبولی سال چهارم متوسطه یا (پیش دانشگاهی) الزامیست . (فرزندان شاهد ، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی به حد اکثر سن آنها ۵ سال اضافه می گردد و از شرط معدل معاف می باشند)
۳.داوطلبان بایستی مدرک قبولی سال چهارم متوسطه (یا پیش دانشگاهی) خود را حداکثر تا (قبل از شروع دوره رزم مقدماتی مشترک) تا تاریخ ۹۶/۰۴/۲۴  ارایه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان کان لم یکن تاقی می گردد.
۴.جهت داوطلبان خلبانی هواپیما حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می باشد.(رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک مجاز به شرکت هستند).
۵.قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت های گزینشی.
۶.فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار میباشند.
۷.بسیجیان فعال و حافظان کل قرآن کریم از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
۸.نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی.
۹.دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها در صورت عدم گذراندن ۴۴ واحد درسی (با احتساب واحدهای ترم جاری می توانند ثبت نام نمایند).
۱۰.امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی در ارتش ج.ا.ا وجود ندارند.
۱۱.با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش ، داوطلبان متاهل حق ثبت نام ندارند.
۱۲.داوطلبان دارای مدرک قهرمانی کشوری و بالاتر دارای اولویت در استخدام بوده و در صورت عدم قبولی در معاینات پزشکی اولیه ، برای انجام معاینات مجدد به ف بهداپ آجا معرفی می شوند.
۱۳.درجه داران رسمی و پیمانی می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط در کنکور اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش در دانشگاه نیرو / سازمان متبوعه خود می باشند.

ج – امتیازات :
۱.تحصیل در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران (دانشگاه افسری امام علی (ع) ، دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) ، دانشگاه هوایی شهید ستاری ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی ) شبانه روزی می باشد.
۲.پوشاک ، تغذیه ، آموزش ، بهداشت و درمان دانشجویان رایگان می باشد.
۳.به دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.
۴.دانشجویان پس از طی ۷ ترم موفقیت آمیز تحصیلی به درجه ستوان دومی نایل می گردند و پس از دانش آموختگی به آنان دانش نامه کارشناسی در رشته مربوط اعطا می گردد.
۵.فارغ التحصیلان از تسهیلات ، وام های مصوب ، کارت اعتباری حکمت ، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و عایله تحت تکفل و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد.