اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی سال 98 + راهنما

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خود اظهاری مودیان مالیاتی، اظهارنامه را در سامانه الکترونیکی قرار داده است که مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست نرم افزار مذکور را دانلود و پس از تکمیل اظهارنامه، اقدام به ارسال نمایند.

هر آنچه که برای ثبت اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی سال ۹۷ باید بدانید

اسناد قابل دانلود:

 

ZIP File نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقیقی عملکرد سال ۱۳۹۷ و میانسالی های ۱۳۹۸(ویرایش ۱۱.۰.۰.۲)
ZIP File نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی عملکرد سال ۱۳۹۷ و میانسالی های ۱۳۹۸
ZIP File نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی عملکرد سال ۱۳۹۷ و میانسالی های ۱۳۹۸
Adobe PDF File راهنمای تنظیم فونت فارسی برای اظهارنامه
Adobe PDF File راهنمای ثبت الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی

 

سلیم الکترونیکی اظهارنامه با استفاده از اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل اطلاعات، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام  اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شوند، غیرقابل ویرایش است. درصورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه مالیاتی از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید.
قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید سپس اقدام به ارسال الکترونیکی، که نهایی و قطعی تلقی می گردد نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.
مودیانی که اظهارنامه خود را با امضای الکترونیکی ارسال می نمایند، در صورتی که پیغام خطا دریافت می نمایند می بایست اطمینان حاصل نمایند که وکالتنامه مالیاتی آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده و همچنین گواهی الکترونیک آنها اعتبار تاریخی دارد.