پردازنده هاي AMD

کد مطلب
تعداد صفحه / اسلاید
500 تومان

شركت AMD، با ساخت اولين مدل آتلون ۶۴ بيتي كه البته برخلاف نام آن ، قابليت پشتيباني ۴۰ بيتي از حافظه را داشت و مي توانست ۱۳۶ گيگا بايت از فضاي حافظه را آدرس دهي كند و اينتل با ساخت پردازنده Xeon سري DP با قابليت اجراي ۳۲و ۶۴ بيتي و برخورداري از تكنولوژي hyper threading ، اولين گام را جهت ساخت پردازنده هاي ۶۴ بيتي برداشتند. اين پردازنده ها علاوه بر مهيا ساختن قابليت دسترسي به ميزان حافظه بيشتر براي سيستم عامل، به هر برنامه كاربردي قابل اجرا برروي آن سيستم عامل ، يك بلاك چهر گيگا بايتي از حافظه را جهت اجرا اختصاص مي دهند. اين توانايي جديد به نحو بسيار محسوسي ، كاربران برنامه هاي طراحي مهندسي و بسياري از بانك هاي اطلاعاتي را با افزايش كارايي و سرعت اجراي برنام ها مواجه كرد. اين پردازنده ها كه طبق نظر سازندگانشان به طور كامل از سيستم عامل ها و برنامه هاي ۳۲ بيتي پشتيباني كرده و هيچ خللي را به دليل ارتقا به وضعيت ۶۴ بيتي، در برنامه هاي قبلي وارد نمي كردند و به قول خودشان سازگار باقبل بودند، تنها در صورت اجراي سيستم عامل هاي ۶۴ بيتي و همچنين اجراي برنامه هاي ۶۴ بيتي، مي توانستند قدرت خودشان را به نمايش بگذراند. در حالي كه در زمان اجراي ۳۲ بيتي بر روي سيستم عامل هاي ۳۲ بيتي، تنها چيزهايي كه مي توانند عايد اين محيط هاي قديمي نماينده، عبارت است از:

۱. استفاده ازفركانس بالاتر از جهت اجراي تعداد بيشتري دستورالعمل در واحد زمان
۲. استفاده از سطوح بالاتر cache جهت افزايش دسترسي به اطلاعات
۳. استفاده از سيليكون هايي با كيفيت بالاتر و داراي تعداد ترانزيستور بيشتر باز هم در راه افزايش سرعت.

CPU جدید AMD با نام Athlon XP مدتی است که وارد بازار شده و به آرامی راه خود را به بازارهای ایران هم باز کرده؛ پس بد نیست برای آشنایی بیشتر، به بررسی نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم .
برای شروع، ابتدا به سراغ دلایلی می رویم که باعث پیدایش این پردازنده شد، زیرا اگر در تعقیب اخبار جدید و برنامه های آتی شرکت AMD بوده باشید، متوجه می شوید که تا چند ماه قبل کوچکترین خبری در مورد این پردازنده از طرف AMD داده نشده بود و ظهور این CPU به نوعی سورپریز آخر سال بود. به همین علت بعضاً به آن SP به معنای Surprise هم می گویند. اما به چه علت چنین تصمیمی این طور با فوریت گرفته شد ؟ زیرا اگر تنها قرار بر تولید پردازنده ای قوی بود، T-Bird هم در مقام مقایسه با پنتیوم ۴ هنوز حرف هایی برای گفتن داشت ؛ اما علت اصلی، جنبه تبلیغاتی آن و سوار شدن بر امواج قدرتمند ویندوز XP بود که امید زیادی داشت تا بازارهای راکد جهانی را متحول کند، استفاده از نام XP به معنای Experience که در ویندوز XP مد نظر سازندگان بوده در مورد این پردازنده قدری متفاوت است، و در واقع معنی Extreme Performance را می دهد، یکی از نکات مهم که در مورد نحوه بازاریابی این محصول صورت گرفته،

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.