زائران اربعین از کدام اپراتور ایرانی استفاده کنند؟

بسیاری از ایرانیان به رسم هر ساله رهسپار مراسم اربعین در کشور همسایه، عراق هستند، از همین رو بر آن شدیم تا نگاهی به خدمات اپراتورها برای زائران اربعین حسینی داشته باشیم. 

به گزارش کلیک، هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زائران خواست تا برای تسریع در دریافت خدمات از اپراتورهای عراقی استفاده کنند، اما روز بعد در حاشیه سفر یک روزه خود به آبادان صحبت‌های خود را این چنین تغییر داد:
علیرغم بدقولی اپراتورهای عراقی برای کاهش تعرفه، اپراتورهای ما به‌صورت یک‌طرفه تعرفه‌های خود را کاهش داده و بسته‌های مناسبی را برای زوار اربعین، طراحی کرده‌اند.
پیش از ایام اربعین از کشور عراق درخواست کردیم که ایران حاضر است نصف هزینه تعرفه‌ها را پرداخت کند تا خدمتی را به زائران ارائه دهیم، اما هنوز همکاری لازم در این زمینه از سوی طرف عراقی انجام نگرفته است.

از این رو بر آن شدیم تا نگاهی به خدمات ۳ اپراتور ایرانی همراه اول، ایرانسل و رایتل برای زائران اربعین داشته باشیم.

خدمات همراه اول

همراه اول از ایجاد کانال های ارتباطی گسترده جهت بهبود ارتباط موبایلی زائرین اربعین خبر داد. در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران اربعین، همراه اول تعرفه رومینگ بین الملل خود را در عراق کاهش داد. همراه اول ظرفیت شبکه ۲G، ۳G، ۴G خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی، به بیش از دو برابر افزایش داده است.

http://daneshonline.com/images/danesh/avalnet.JPG

همچنین در چهار پایانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، به منظور پوشش ارتباطی بهتر زائرین پیاده روی اربعین حسینی، وای فای رایگان همراه اول ارائه می شود. استفاده از وای فای همراه اول با نام تجاری «وای فای اول»، از تاریخ ۹ تا ۲۳ آبان ماه به مدت دو هفته برای مشترکین همراه اول در چهار نقطه مرزی ایران رایگان است.
شایان ذکر است قبل و پس از تاریخ ذکر شده، مشترکینی که در این نقاط از «وای فای اول» استفاده می کنند، چنانچه بسته اینترنت آنها دارای حجم رایگان وای فای اول باشد (بسته های ماهانه۱+۱، ۲+۲ و ۴+۴)، از حجم وای فای آنها و اگر بسته اینترنت آنها هدیه وای فای نداشته باشد، از حجم بسته آنها کسر می شود. همچنین مشترکینی که بسته اینترنت فعال ندارند، در صورت استفاده از وای فای اول در این نقاط (قبل و پس از تاریخ مذکور)، تعرفه آزاد برای آنها محاسبه می شود. بنابراین توصیه می شود، مشترکین قبل از استفاده در تاریخ های غیر رایگان، یک بسته اینترنت فعال کنند.

خدمات ایرانسل

در طول سفر به عراق می‌توانید از تعرفه‌های تخفیفی رومینگ ایرانسل بهره‌مند شوید.

خدمات همراه اول

اگر اعتبار کافی نداشته باشید، تماس‌های دریافتی شما قطع نخواهد شد و کسانی که با شما تماس می‌گیرند، با استفاده از سرویس «میزبان تماس» می‌توانند هزینه تماس شما را بر عهده بگیرند. در این حالت، از طریق تلفن گویا پیامی برای تماس گیرنده پخش می‌شود و او می‌تواند هزینه تماس را برعهده بگیرد.

بسته های مخصوص اینترنت اربعین ایرانسل

خدمات ایرانسل - دانش آنلاین

خدمات رایتل

رایتل خدمات ویژه‌ای به مناسبت ایام اربعین در جهت رفاه و جلب رضایت زایرین عتبات عالیات، در نظرگرفته است. از آنجایی که رایتل توانایی ارائه خدمات برروی ۳ سرویس دهنده عراقی را دارد قیمت خدمات آن برروی هر یک متفاوت است. اما پیشنهاد راتیل استفاده از خدمات Zain و Korek Telecom است.

خدمات رایتل

  • هزینه تماس خروجی و دریافتی رومینگ بین‌الملل با اپرتور Korek براساس ثانیه محاسبه می‌شود. (مثال: ۱۰ ثانیه تماس خروجی با ایران معادل با ۱,۱۵۰ ریال محاسبه می‌شود) و هزینه تماس رومینگ بین الملل با اپراتور Zain به صورت دقیقه ای محاسبه می‌شود. (مثال: ۱۰ ثانیه تماس خروجی با ایران معادل با ۱۱,۵۰۰ریال محاسبه می‌شود.)

 

  • هزینه سرویس دیتا (اینترنت همراه) رومینگ بین‌الملل با اپراتور Korek براساس کیلوبایت محاسبه می‌شود. ( مثال: یک کیلوبایت دیتا معادل ۲,۸۳ ریال محاسبه می‌شود.) و هزینه دیتا رومینگ بین الملل با اپراتور Zain ، براساس هر ۵۰ کیلوبایت محاسبه می‌شود. (مثال: ۱ کیلوبایت معادل ۲۲۴,۶۰ ریال محاسبه می‌شود.)

 

  • به همه قیمت های مذکور مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.

بسته های اینترنت  مخصوص اینترنت اربعین رایتل

خدمات رایتلاپراتورهای ایرانی، سرویس های متنوعی را برای زائران اربعین فراهم کرده اند که بنابر نیاز خود می‌توانید از خدمات یکی از آن‌ها بهره‌مند شوید. اکثر اپراتورها سعی بر ارائه ارزان تر و بهتر خدمات خود نسبت به دو شرکت دیگر کرده اند و در نهایت، انتخاب با شما است.

همچنین درصورتی که طی سفر خود احتیاج به خرید و دریافت خدمات از جانب اپراتورهای عراقی داشتید، راهنمای کلیک برای خرید سیم کارت عراقی و نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید.