بازار گرمی فروشندگان موبایل قبل از رجیستری!

طرح رجیستری گوشی از ۲۸ مهر آغاز می‌شود اما این به این معنی نیست که از ۲۸ مهر به بعد گوشی‌های جدید رجیستر نمی‌شوند، بلکه حتی گوشی‌‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد شده باشند، ممکن است جزو یک یا دو مدل منتخبی فاز اول نباشند و هنوز سرویس بگیرند. 

بنا بر اعلام رسمی وزیر ارتباطات قرار است از روز جمعه مانیتورینگ شبکه در رجیستری آغاز شود و بنابراین از جمعه عملیاتی برای غیرفعال شدن هیچ مدل گوشی انجام نمی‌شود و تنها شبکه برای بررسی گوشی‌ها عملیات اسکن را انجام می‌دهد.

همچنین بنا بر اعلام رسمی، قرار است در ماه اول اجرا که احتمالاً اول آبان باشد، دو مدل گوشی قاچاق، دیگر در شبکه فعال نشود.
علی‌رغم اینکه بارها اعلام شده از ۲۸ مهر تنها مانیتورینگ رجیستری آغاز می‌شود، بازخوردهایی از بازار موبایل برای تسریع در خرید گوشی و فعال کردن گوشی‌های غیرمجاز شنیده می‌شود.

برخی فروشندگان گوشی به خریداران خود اعلام کرده‌اند که اگر قصد خرید گوشی دارند عجله کنند یا اگر گوشی خریده‌اند آن را تا قبل از ۲۸ مهر فعال کنند که در غیر این صورت، آن گوشی شاید دیگر قابل استفاده نباشد.
این در حالی است که مشترکان لازم است از ۲۸ مهر اگر قصد خرید گوشی دارند حتماً شماره سریال گوشی را استعلام کنند تا از اصالت گوشی مطمئن شوند. فارس