آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی

کد مطلب
تعداد صفحه / اسلاید
5,000 تومان

مقدمه:
برق يكي از صنايعي است اگر نتوان گفت بيشترين بازار را در جهان به خود اختصاص داده است ولي با اطمينان كامل مي توان يكي از صنايع مهم در جهان مي باشد.
در حال حاضر بيشترين بازار كار را در  رشته هاي برق سيستم هاي قدرت به خود اختصاص داده اند كه در اين رشته ها يكي از مهمترين مشاغلي كه دركشور هاي بزرگ دنيا وجو دارد صنعت تابلو سازي مدارهاي فرمان و قدرت مي باشد كه توانسته بازار خوبي را براي افراد ايجاد كند، زيرا تمامي كارخانجات و اداره ها و موسسات و حتي ساختمانهاي بزرگ و كوچك به اين صنعت نيازمندند. امروزه در شهرهاي بزرگ و كوچك كارگاها و شركتهاي زيادي مشغول به كار مي باشند كه توانسته اند افراد زيادي را از نظر شغلي تامين كنند و اين صنعت روز به روز پيشرفته تر مي شود تا جايي كه سيستم هاي كنترل ميكانيكي در تابلوهاي برق كم كم از رده خارج مي شوند و سيستم هاي هوشمند (PLC) توانسته بازار كار را در دست بگيرند و كشور ما نيز در حال توسعه در اين زمينه ها مي باشد ولي هنوز تمامي كارخانجات و شركتها نتوانسته اند اين سيستم جديد را بر روي دستگاه ها و وسايل خود پياده كنند زيرا در كشور ما متخصصان زيادي در اين زمينه وجود ندارند ولي چندين شركت و كارگاه اقدام به توليد اين نوع تابلوي سيستم هوشمند كرده اند و بايد مسئولان توجه بيشتري را به اين مورد داشته باشند.
اهميت موضوع:
اهميت و ضرورت اين طرح اين است كه بتوان با نحوه توليد تابلوهاي صنعتي بزرگ و كوچك به منظور توزيع انرژي الكتريكي بعد از خط انتقال به واحد هاي صنعتي آشنا شد.

بيان موضوع:
برق و سيستم ها قدرت و تابلوهاي آن از مهمترين عوامل به راه افتادن كارخانجات و صنايع و موسسات مي باشد به طوري كه بدون آن نمي توان هيچ نوع توليدي را در يك كشور بدون آن داشت پس بايد آن را جدي گرفت و به آن اهميت زيادي داد.
روش تحقيق:
روش جمع آوري اطلاعات از طريق برخی کتاب ها و سایت ها و نيز پرسش و پاسخ از كارگراني كه در آنجا مشغول به كار بودند و همچنين مشاهده عيني وسايل و دستگاهها و محصولات توليدي بود.

مراحل کلی ساخت تابلو:
۱- بخش فلز و جوشكاري:
بطور كلي نوع دستگاههاي استقرار يافته در اين بخش ادوات سنگين فلز كاري مي باشد كه به ترتيب عبارتند از:
گيوتين برش ـ پانچ هاي ۱۲ و ۸ تني ـ خم ۴۰ تني از نوع ديجيتالي ـ خم دستي ـ دستگاه مته كاري ـ دستگاه سه كاره برش (خم و سوراخ كاري شمشها) ـ دستگاه جوش ۲۵۰ A  ـ سنگ فرز.
همه قطعات ابتدا وارد بخش برش شده و به اندازه هاي مطلوب مطابق نقشه درمي آيند. سپس با توجه به فرم و وضعيت مورد نياز براي هر قطعه به بخش هاي پانچ و خم كاري و مته كاري برده مي شود (البته بعضي از قطعات مستقيما به بخش خم كاري مي روند و براي بعضي ديگر ابتدا به بخش پانچ و بعد به بخش خم مي رود و بعضي از قطعات ممكن است يكي از دو حالت فوق را نداشته باشد. كه شرح اين فرآيندها در مراحل بعدي بطور كامل توضيح داده خواهد شد )…

این فایل دارای فهرست می باشد.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.